Erasmus+

Decembra 2022 smo se vključili v projekt GLOBE Erasmus+ »Merim lokalno, vplivam globalno«. S skupino štirih učenk, takrat osmošolk, zdaj že devetošolk, smo izbrali protokola Oblaki in temperatura zraka in se spraševali, kako sta oblačnost in vrsta oblakov povezani s temperaturo zraka. Uvodoma so učenke spoznale program GLOBE, področja, ki jih raziskuje, in različne protokole ter se podrobneje seznanile s protokoloma Oblaki in temperatura zraka. Najprej smo poiskale primerno mesto za opazovanje v neposredni bližini šole in ga poimenovale. Enkrat tedensko smo izvedle opazovanje oblakov in izmerile temperaturo zraka ter ob tem izpolnile opazovalni list. Učenke sem seznanila z mobilno aplikacijo GLOBE Observer, ki so si jo naložile na svoje mobilne telefone. Po kreaciji uporabniškega imena in gesla na GLOBE spletni strani so učenke dobile dostop do aplikacije GLOBE ter protokole redno vpisovale eno koledarsko leto na opazovalne liste in v mobilno aplikacijo.

Od 2. do 5. aprila 2023 sem se z dvema učenkama udeležila strokovnega usposabljanja v Zadru, kjer smo pri izkušenih učiteljih Osnovne šole Šimeta Budiniča nabirali nova znanja in izkušnje na področju GLOBE programa. Del usposabljanja je bil namenjen spoznavanju atmosfere in praktičnemu terenskemu delu s protokoli za opazovanje oblakov in merjenje temperature zraka. S pomočjo izkušenejših hrvaških učencev in mentoric Zrinke Klarin in Anite Mustać smo pridobili dragocena znanja in izkušnje, ki so nam bile pri nadaljnjem delu v veliko pomoč. V šoli smo se naučili izdelati pripomočke za protokol merjenja pokrovnosti in višine dreves, nato pa se odpravili v park Vruljica, kjer je potekalo terensko delo. Preizkusili smo se v raziskovanju biosfere in se naučili opraviti meritve pokrovnosti, višine dreves ter biomase s pomočjo izdelanih pripomočkov in mobilne aplikacije.

Od 1. do 5. oktobra 2023 sem se z drugima dvema učenkama udeležila strokovnega usposabljanja v Omišu. Na OŠ Josipa Pupačića smo občudovali dolgoletne izkušnje na področju programa GLOBE. Učitelja Ivica Štrbac in Tamara Banović sta nam predstavila njuno bogato mentorsko delo v programu ter merilne postaje okoli šole. Učenci so se s pomočjo učitelja Ivice Štrbca spoznali s pedosfero ter protokoli, vezanimi na pedosfero. Preko praktičnega dela so določili sestavo tal ter primerjali fizikalne in kemijske lastnosti različnih vzorcev. Učenci so sodelovali tudi pri terenskem delu na področju hidrosfere pod vodstvom učiteljice Tamare Banović, pri čemer so raziskovali fizikalno-kemijske lastnosti morske vode. Učitelji smo se udeležili strokovnega usposabljanja za delo s podatki, pridobljenimi s pomočjo protokolov, učenci pa so s hrvaškimi mentorji opravili še meritve na področju fenologije. Učenke so skozi leto pridobivale teoretično znanje o atmosferi in pridobljene podatke skupaj z ugotovitvami predstavile v raziskovalni nalogi.

Erazmus+ pretekli projekti

Erasmus+ je mednarodni projekt šolskih partnerstev. V projektu z naslovom: »Stay healthy. Enjoy life,« sodelujemo s šolami iz Španije, Grčije, Turčije in Romunije. Cilji projekta so izboljšati različne vidike zdravja in počutja, tako telesnega kot tudi duševnega in socialnega ter posredno izboljšati šolske rezultate in medsebojne odnose. V tem šolskem letu se bomo podrobneje ukvarjali z vplivom športa na kakovost življenja, čustvenim zdravjem ter socialno integracijo. Svoja dognanja, izkušnje in znanja bomo delili prek IKT in v sklopu mobilnosti.

Vodja projekta je Jasmina Vršnik.

Priročnik, ki je nastal skozi celoten projekt lahko prelistate in veseli bomo, če boste aktivnosti v njem uporabili za delo pri pouku. Do njega dostopate s klikom na:  FINAL HANDBOOK

 

 

Učitelji tehnike (Anja Špiljar), kemije (Ana Antloga) in fizike (Alex Wirth), ki so tudi del Erasmus+ tima so za učence pripravili učne aktivnosti na prostem in tako dokazali, da je učenje v naravi zanimivo, zabavno, zdravju koristno, poučno in da spodbuja ustvarjalnost in samostojnost ter kritično razmišljanje.

 

FILM: https://www.youtube.com/watch?v=0UNgNG5hTPg

 

Učenci so pripravili anketo o odvisnostih in preživljanju prostega časa na prostem, ki smo jo izvedli v vseh petih državah. V predstavitvi si lahko ogledate ugotovitve:

POROČILO ANKETA: https://www.slideshare.net/secret/JC6dfgNCBgKZZr

 

S promoviranjem aktivnosti na prostem želimo delovati preventivno v boju proti odvisnostim, ki kot slabe navade negativno delujejo na fizično in duševno zdravje ter puščajo dolgotrajne posledice na vseh področjih življenja. Učenci so se udeležili virtualnega predavanja z naslovom Tri sekunde odvisnost – to se meni ne more zgoditi, v organizaciji Zavoda 7, ki je potekal 24. novembra. Učenci so raziskovali odvisnosti skozi zgodovino in izvedeli več o sodobnih odvisnostih. Pripravili so predstavitvi o odvisnostih skozi zgodovino in o sodobnih odvisnostih.

 

ODVISNOSTI SKOZI ZGODOVINO: https://www2.slideshare.net/secret/6NdYKocOakosH6

ODVISNOSTI LINK: https://youtu.be/sS5fKkb3KpA

 

Za promocijo aktivnosti na prostem v boju proti odvisnostim pa so pod vodstvom učiteljice likovne umetnosti, Neli Šuler, ustvarili reklamni plakat.

https://www2.slideshare.net/secret/hoyhOhAnbVLJZM

Od 12. do 17. maja 2022 je v Sloveniji potekala LTT aktivnost. Utrinke čudovito preživetega tedna si lahko ogledate tu:

Drugi sklop vsebin projekta so se nanašale na osnove zdrave prehrane.

Uvodoma so naši španski partnerji pripravili anketo, ki so jo rešili učenci 6. – 9. razreda. Ob analizi vseh držav smo ugotovili, da Slovenci uživamo manj rib in zelenjave v primerjavi z ostalimi partnerskimi šolami.

Predstavili smo mite o prehrani in jih primerjali z miti drugih držav

V sklopu dneva zdravja so sedmošolci razmišljali o koristih sadja in zelenjave ter sestavili zdrav in raznolik tedenski jedilnik , ki je bil poln slovenskih dobrot.

Šestošolci pa so izdelali slovensko prehransko piramido.

Učenci so predstavili tudi tradicionalno slovensko hrano ter s posnetkom prikazali pripravo prosene kaše in ajdovih žgancev.

Ko smo spremljali vse te mednarodne dobrote so se nam vsem pocedile sline in komaj čakamo, da obiščemo partnerske države, kjer bomo te dobrote tudi poskusili.

S klikom na slike ste vabljeni k ogledu vsebin.

Z MEDNARODNIM PROJEKTOM ERASMUS+  V ŠPANIJO

V četrtek, 25. 11. 2021, se je skupina petih učencev in dveh učiteljev I. OŠ Žalec odpravila na težko pričakovan obisk Španije, kjer smo se srečali s partnerskimi šolami, ki sodelujejo v projektu Erasmus+ z naslovom Stay healthy. Enjoy life.

Po več kot enoletnem sodelovanju in komuniciranju preko spletnih orodij, smo se resnično veselili, da bomo končno tudi v živo spoznali učitelje in učence iz Španije, Romunije, Turčije in Grčije. Organizacija same mobilnosti je potekala brez težav, kljub temu pa smo z nekaj napetosti čakali dan odhoda, saj so epidemiološke razmere v Sloveniji postajale vedno slabše.

Na dan odhoda smo se srečali zelo zgodaj, ob enih zjutraj na avtobusni postaji v Žalcu in se nato s kombijem odpeljali do letališča na Dunaju. Od tam smo poleteli proti Madridu, kjer so nas s toplo dobrodošlico pričakali španski gostitelji. Počakali smo še na prihod ostalih udeležencev, nato pa smo se podali do kraja nastanitve v centru Madrida blizu praznično okrašene Plaza Mayor, ki je bila v 17. stoletju center trgovanja in je še danes pomembno zbirno mesto. Dan je minil v raziskovanju lepot mesta in medsebojnem spoznavanju. Med drugim smo se sprehodili skozi park Buen Retiro, v centru katerega je jezerce, po katerem lahko zaplujete s čolnom. Pestro večerno dogajanje smo še posebej začutili na Puerto del Sol, ki je poimenovan po simbolu sonca na starih mestnih vratih, kjer smo občudovali različne umetnike.

Naslednji dan smo si na poti ogledali starodavno mesto Toledo, ki spada pod UNESCO-vo svetovno dediščino. Toledo je mesto pravljičnih razgledov, obrti ter izdelkov iz damascen kovine. Zvečer smo prispeli v Linares, mesto gostiteljske šole. V soboto smo si ogledali pridelavo oljčnega olja ter se udeležili degustacije oljčnega olja. Popoldne smo imeli načrtovan voden ogled sestrskih mest Baeza in Ubeda. Baeza navdušuje z renesančno arhitekturo in bogato zgodovino. Po kosilu nam je slabo vreme preprečilo ogled Ubede, zato smo se vrnili v Linares.

Nedeljo je zaznamoval obisk Alhambre, palače in trdnjave v Granadi, ki je najpomembnejši ostanek obdobja islamske vladavine na Iberskem polotoku.  Ime Alhambra pomeni rdeči grad in je arabskega izvora. Palača je znana po prekrasnih vrtovih, bazenih, fontanah, celo vodne stopnice lahko vidite. Čudovito vreme in neverjetni razgledi so botrovali velikemu številu čudovitih fotografij, ki so nastale in bi se z lahkoto kosale z razglednicami.

V ponedeljek so nas gostitelji povabili v šolo, kjer nas je pozdravil ravnatelj šole, ogledali smo si učilnice in se med glavnim odmorom družili s španskimi učenci. Spoznali smo športni klub in trenerje, ki urijo igralce namiznega tenisa iz cele Španije ter občudovali njihovo igro. Nato smo se lahko s športniki pomeril še sami. V šolski telovadnici so sledile športne igre v mešanih skupinah, ki jih je za nas pripravil španski učitelj športa. Po pestrem dopoldnevu smo popoldne preživeli ob tradicionalni španski hrani in glasbi ter ob prijetnem druženju.

Cordobo z njenimi številnimi znamenitostmi smo spoznavali v torek. Velika Mošeja (Mezquita–catedral de Córdoba) je bila zgrajena v osmem stoletju in je skozi zgodovino doživljala velike spremembe. Slovi po dvorani s preko 800 stebri, arkadah, odprtem dvorišču in pozlačeni molitveni niši. Njena največja edinstvenost pa se skriva v njenem središču, kjer se skriva stolnica. V 13. stoletju je namreč prešla pod krščansko oblast in v 16. stoletju je bila v notranjosti zgrajena katedrala.

V sredo zjutraj smo se podali nazaj v Madrid, kjer smo si ogledali še neodkrite kotičke ter si vzeli veliko časa za ogled znamenitega muzeja Prado. Sprehod nas je vodil skozi park, mimo veličastne kraljevske palače z dorskimi in ionskimi stebri v park La Montana, kjer smo videli starodavni egiptovski tempelj, darilo iz Egipta.  Dan smo izkoristili za druženje in poslavljanje, saj smo se zgodaj zjutraj odpravili na letališče, od koder smo poleteli nazaj proti Dunaju in se nato s kombijem odpeljali v Slovenijo.

Teden, ki smo ga preživeli v Španiji, je minil v duhu druženja in spoznavanja španskega jezika, kulture, kulinarike, zgodovine, arhitekture in še bi lahko naštevali. Dvomim, da si bomo še kdaj v tako kratkem času imeli možnost ogledati toliko znamenitosti, ki so uvrščene na seznam Unescove svetovne dediščine, kot smo si jih v Španiji, ki je na tretjem mestu med vsemi državami na svetu po številu znamenitosti na tem seznamu. Vsi pa smo se strinjali, da je bil najboljši del obiska ta, da smo končno v živo srečali ljudi, s katerimi smo že tako dolgo sodelovali in za katere se nam je zdelo, kot da se poznamo že od nekdaj. Upamo, da bomo srečanje že kmalu lahko ponovili in pridobili še nove dragocene izkušnje, veščine in znanja.

 

Vtisi učencev

Mobilnost v Španijo mi je bila zelo zanimiva in simpatična. Naučila sem se nove stvari o Španiji, njeni zgodovini pa tudi malo španščine ter nekaj besed romunščine. Spoznala sem veliko novih prijateljev in se z njimi imela fantastično. Celotno potovanje je bilo odlično organizirano. (Viktoria Navodnik, 9.a)

 

Bilo je super, saj smo spoznali nove prijatelje iz ostalih držav. Najbolj mi je bilo všeč mesto Madrid, saj smo že prvi dan odšli na ogled parka Retiro, zvečer na ogled lučk in zadnji dan v muzej Prado. Zelo so se potrudili s programom, saj smo vsak dan odšli na celodnevne izlete in hkrati imeli dovolj prostega časa. (Zara Veligošek, 9.c)

 

Odhod v Španijo je bila ena izmed najbolj edinstvenih in lepih izkušenj, ki sem jih doživela v mojih letih šolanja in mislim, da je ne bom nikoli pozabila. Spoznala sem veliko novih ljudi, kultur in se naučila nekaj besed v njihovih jezikih. Vsak dan je bila nova izkušnja, saj smo potovali od jutra do večera ter si ogledovali nove znamenitosti in mesta. Izkusila sem tudi veliko stvari, ki sem jih počela prvič v življenju, kot na primer letenje z letalom. Od vsega pa mi je bilo najbolj všeč, da sem spoznala veliko novih prijateljev mojih let iz Grčije, Španije, Romunije in z njimi preživela ves teden. Na začetku nisem bila prepričana v to, da bi se vpisala k Erasmusu, vendar niti malo ne obžalujem te odločitve. (Živa Štorman, 9.a)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vabljeni k ogledu utrinkov iz mobilnosti po Španiji.

Uvodoma se nahaja predstavitev učencev, na spodnji povezavi pa čudovit posnetek istega potovanja, ki ga je posnel grški učitelj.

https://video.arnes.si/watch/np2n819j8738

https://www.youtube.com/watch?v=XGQgBsbwv9I

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Realizirali smo aktivnosti iz tematskega sklopa Vpliv športa na kakovost življenja:

-učenci so razmišljali o slovenskem športu in znanih športnikih ter predstavitev predstavili vrstnikom iz partnerskih držav.

https://www2.slideshare.net/secret/I59Apywplp1OS3

-posneli so navodila in potek treh tradicionalnih slovenskih iger, v Turčiji pa so vrstnike te igre tudi naučili in se z njimi igrali:

-razmišljali so o tem, kako se gibanje in šport spremenita pri osebi, ki postane invalidna. Izvedli so intervju z osebo na invalidskem vozičku ter zapisali povzetek.

LTT aktivnost v Turčiji je potekala med 28. 3 in 4. 4. 2022.

 

 

Realizirali smo aktivnosti iz tematskega sklopa Čustveno zdravje:

-učenci so ugotavljali kaj je čustveno zdravje, na kaj vpliva in navedli fizične in druge aktivnosti, ki pripomorejo k boljšemu počutju.

https://www.slideshare.net/secret/uXk1YXAQVtlcIk

-učenci so pripravili predstavitev z namigi kako se soočati z različnimi negativnimi čustvi na sprejemljiv način.

https://www.slideshare.net/secret/yQFuS0DTFNQtXs

-učenci so posneli video v katerem so prikazali različne aktivnosti, ki pripomorejo k boljšemu čustvenemu zdravju.

 

LTT aktivnosti, ki je potekala od 20. do 27. junija 2022 se je udeležilo 6 učencev in 2 učitelja, utrinke mobilnosti si lahko ogledate:

Realizirali smo aktivnosti iz tematskega sklopa Socialna integracija skozi fizično aktivnost:

-učenci so s predstavitvijo o koristih fizičnih aktivnosti spodbujali k rekreaciji.

https://video.arnes.si/watch/zl0y60qpmh61

-učenci so razmišljali o družabnih koristih fizičnih aktivnostih in kako lahko skozi njih izboljšamo veščine, ki nam pomagajo v življenju.

https://docs.google.com/presentation/d/1QUiXTWGrY_ixMN3x4MqK3j1R4CO1oDfy/edit?usp=sharing&ouid=101473360056226925480&rtpof=true&sd=true

https://www.slideshare.net/secret/1l6ya3tAwSsXsS

-učenci so izdelali besedni oblak na temo koristi fizičnih aktivnosti za medsebojne odnose.

-učenci so posneli video z navodili in prikazom enega izmed naših tradicionalnih plesov (polke), na LTT aktivnosti pa so ostale udeležence ples tudi naučili.

LTT aktivnost v Grčijo je potekala med 22. do 30. maja 2022. Mobilnosti se je udeležilo 5 učencev in 2 učiteljici. Vabljeni k ogledu: